سمپاشي منازل شرق تهران سمپاشي منازل شرق تهران .

سمپاشي منازل شرق تهران

چند نكته مهم در سمپاشي

چند نكته مهم در سمپاشي گياهان و درختان. سم پاشي يكتا از روش‌ها براي از بين بردن آفت‌ها و علف‌هاي هرز در كشاورز مي‌باشد. برخي مواقع اتفاق مي‌افتد با هستي خيلي از نكات در سم پاشي نمي‌توانيم نتيجه لازم را متعلق به بگيريم در پايين به چند مورد از كارهايي كه در هنگام سم‌پاشي بايد رعايت نماييم اشاره مي‌شود. دماي مناسب براي زهر پاشي:دما تأثير زيادي در سمپاشي دارد كه خيلي بايد باره پروا پيمان گيرد به عنوان قيمت سمپاشي منزل نمونه سموم سيستميك در دماي بين ۱۷ تا ۳۰ درجه پرتو مي‌كنند و اگر در سررسيد سمپاشي دما پايين باشد شيره آوندي گياه به نكويي استوار نشده و سم اثر لازم را نخواهد داشت. و در ضمن در دماهاي بالا نيز نبايد زهر پاشي كرد معمولاً اگر دما اغلب از ۳۲ درجه باشد پيش از جذب گياه و يا اثر گزاري سم تبخير خواهد شد. در فصل‌هاي گرم بهتر است در ساعت‌هاي گرم روز سم پاشي صورت نگيرد.
دريچه نازل:اندازه و خفگي زهر پاشي بسيار مهم مي‌باشد به طوري كه اگر فشار نازل بيش از كران باشد مايه آسيب به برگ‌ها و گياه شده وانگهي زهر با خپگي بسيار با برگ‌ها تصادف كرده و به زمين مي‌ريزد در اين حالت معمولاً پشت برگ‌ها خشك مي‌ماند و بخصوص در سم‌هاي تماسي مايه بي تأثير شدن آن خواهد شد. بعد بهتر است نازل را به صورت پودري با فشار مناسب قرار دهيم لغايت هم از هدر رفتن زهر بازداري شود و سم به تمام بخش‌هاي گياه برسد.
آب پسنديده زهر پاشي:براي تأثير بهتر زهر بهتر است از آب‌هاي ناب-سره كاربرد شود، آب‌هاي آلوده و حائز املاح بالا به‌شدت بر روي زهر تأثير خواهد گذاشت به‌طوري كه ممكن است در اثر تغيير زياد پي اچ محلول زهر بر روي گياهان تأثير منفي داشته باشد.
چند نكته در مورد سمپاشي زمستاني:– سمپاش زمستانه را پس از انجام هرس درختان انجام دهيد.– دست كم يك هفته پيش از تورم جوانه ها عمليات سمپاشي را سپريدن دهيد.– تنه درختان از شاخه ها هم مهمتر است. پس سمپاشي تنه درختان و حتي سايه انداز درختان را هم فراموش نكنيد.– قبل از مصرف روغن يا سموم ابتدا آنها را در اندكي آب ولرم به احسان حل نماييد و سپس در انبار- انباشتگاه سمپاش بريزيد.
انتخاب نوع سم:سموم زارع را به دليل حساسيت بالاي اين موضوع همش از فروشگاه‌هاي معتبر و حائز پروانه تهيه كنيد، براي جاسازي گونه سم با مشاورين و كارآزمودگان كشاورز مشورت كنيد و از كاربرد خودسرانه سموم اجتناب ورزيد. سم‌هاي با مارك‌هاي معتبر مثل مارك باير آلمان جاسازي نماييد. دائم قبل از مصرف سموم روي بسته را مطالعه كنيد و بر بر پايه آن عمل كنيد، كم يا زياد كردن دز مصرف باعث تفريق كارايي سم خواهد شد و شدني است تأثير عكس داشته باشد. اثناء خريد سم به تاريخ انقضاء پروا نموده و از خريد سموم حائز نشتي ته نشين دار و تغيير رنگ داده پرهيز نماييد.  از درآميختگي بي‌مورد سموم با يكديگر و يا با كودهاي مايع بدون رايزني با كارشناسان كارشناس متمايز پرهيز نماييد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۸ دى ۱۳۹۶ساعت: ۱۲:۲۲:۰۱ توسط:گروه سمپاشان موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :